Tilanhallintajärjestelmä Teliassa
Tallinna, Viro
Hansab kehitti innovatiivisen tilahallintajärjestelmän Telian uuteen, keväällä avattuun pääkonttoriin, Tallinnaan
Telian nykyaikaisessa pääkonttorissa työskentelee yli 800 ihmistä ja se eroa tyypillisestä toimistotyöympäristöstä. Kyseessä on toimintoperusteinen toimisto, jonka erikoisuutena on henkilökohtaisten työpisteiden ja huoneiden puuttuminen. Haasteena oli löytää tilanhallintajärjestelmä tilojen ja kokoushuoneiden monipuoliseen varaamiseen ja hallinnointiin.
Kehitetty ratkaisu mahdollistaa kokous ja neuvottelutilojen varaamisen Microsoft Outlookin kautta ja paikan päällä -kosketusnäytöillä. Jokaisen kokoustilan viereen on asennettu pieni kosketusnäyttö, jolta näkee, kuka on tilan varannut ja mikä kokous on meneillään. Varauksia voi tehdä sekä sähköpostin kautta, että suoraan kosketusnäytöiltä. Näytöllä voi halutessa myös peruuttaa varauksen tai vapauttaa varatun tilan aikaisemmin (jos kokous päättyy suunniteltua aikaisemmin).
Kokoustilojen statusta havaitsee jo etäältä, koska näyttöjen takana olevat LED-valot näyttää vihreää, jos kokoustila on vapaana ja punaista, jos se on varattu.
Ratkaisuun kuuluu myös asiakkaiden rekisteröimisjärjestelmä kosketusnäytöllä sisääntulo aulassa.
Mari-Liis Vihul, Telia Eesti, Hallintojohtaja kommentoi: Uusi tilahallintaratkaisu antaa reaaliaikaisen yleiskatsauksen kokoustilojen varaustilanteesta, ja kun järjestelmä mahdollistaa tilojen varaamisen ja vapauttamisen niin paikan päällä kuin Outlookissa, poistamme näin mahdolliset tuplavaraukset ja tilat saadaan tehokkaaseen käyttöön. Infonäytöt kerroksissa antaa selkeän kuvan missä juuri sinun kokouksesi pidetään ja sinne on helppo löytää opastuksen kautta. Otimme Hansabin kumppaniksemme, koska he olivat valmiita ottamaan huomioon tarpeemme ja kehittämään ratkaisua kanssamme. Täytyy sanoa, sekä aikaisempien että tämän projektin perusteella, emme ole kertaankaan katuneet yhteistyökumppani valintaa! Voimme lämpimästi suositella Hansabin kumppaniksi.